شناخت و معرفی کابینت انزو_کابینت آشپزخانه انزو چیست؟قیمت کابینت انزو

کابینت انزو چیست؟کابینت آشپزخانه انزو چیست؟قیمت کابینت انزو

شناخت و معرفی کابینت انزو

آنچه در ایران تحت عنوان کابینت آشپزخانه انزو فروخته می شود در واقع الهامی است از کابینت های برند انزو تولید شرکت خارجی zentique و به همین دلیل شاید بهتر باشد این کابینت ها را کابینت طرح انزو بنامیم.

کابینت انزو در واقع نوعی از کابینت آشپزخانه در دسته وکیوم است که مغزی آن MDF بوده و از طریق دستگاه پرس وکیوم روکش مورد نظر روی آن ها پرس می گردد.

ورق استفاده شده در این کار 25 میله

ورق کار هایگلاس و ممبران 16و18 میله

چهار طرف کابینت انزو توسط دستگاه سی ان سی،تراش می خورد و به همین دلیل قطر لبه های کابینت انزو تا 8 میلی متر کمتر از قطر لبه ها در کابینت وکیوم است.

کابینت آشپزخانه انزو را میتوان تلفیقی از کابینت وکیوم کلاسیک و کابینت هایگلاس سفید دانست که البته قیمت بسیار بالایی دارد.

کابینت انزو در دو مدل

روکش و پولیش در بازار عرضه می شود.

مزیت کابینت پولیشی انزو نسبت به انزو روکش معمولی:

  1. ضدآب
  2. ضد خط و خش بودن
  3. قابل ترمیم و تعمیر بودن
  4. رنگبندی
شناخت کابینت انزو_قیمت کابینت انزو
شناخت کابینت انزو_قیمت کابینت انزو

معایب کابینت انزو:

انزو پولیشی بطور کلی قیمت بیشتری نسبت به انزو روکش معمولی آن دارد.

خصوصیات کابینت انزو

  • بدنه یا یونیت ام دی اف
  • درب ام دی اف CNC  کاری شده به ضخامت 25 میل
  • یراق (ریل.لولا و …) فانتونی ایتالیا
  • رنگ پلی اورتان و پولیش
  • سبک نئوکلاسیک

انواع کابینت انزو

کابینت های انزو از نظر شکل ظاهری شبیه به هم هستند.بعضی طرح ها شلوغ تر و بعضی طرح های کابینت انزو ساده تر است.که برای آشپزخانه های کوچک توصیه میشود از طرح های ساده کابینت انزو استفاده شود و برای آشپزخانه بزرگ از طرح شلوغ استفاده شود البته همه و همه بستگی به سلیقه و نظر مشتری دارد.

کابینت انزو به دو مدل تقسیم میشود:

  • کابینت با روکش وکیوم ممبران
  • روکش کابینت انزو رنگ آمیزی شده

تفاوت اصلی کابینت انزو در انتخاب نوع ابزاری است که برای فرم دهی درب ها و نما استفاده و نوع روکشی که برای آن انتخاب میشود.

کابینت انزو پولیشی

پولیش نوعی رنگ مایع و در مواردی خمیری شکل است که وقتی زیر سازی و رنگ آمیزی روی کار کشیده میشود موجب استحکام بیشتر و طول عمر بیشتر کابینت آشپزخانه انزو و شفاف و شیشه ای شدن آن میشود.

پولیش به صورت ترکیبی و به همراه رنگ های پلی استر یا پلی اورتان است.مزیت استفاده از پولیش درخشندگی وشفافیت و در صورت ایجد خط وخش روی کابینت انزو با رنگ پولیشی میتوان به راحتی ترمیم کرد و تنها عیب بالا بودن قیمت کابینت پولیشی نسبت به سایر کابینت های آشپزخانه است.

به دلیل زیبایی و کیفیت رنگ پولیش اغلب مشتریان کابینت انزو پولیشی را انتخاب میکنند.

شناخت کابینت انزو_قیمت کابینت انزو

کابینت انزو چیست؟

کابینت انزو یک مدل خاص از شرکت zentique ایتالیا بود و به دلیل کیفیت بالا و طراحی متفاوتی که داشت در تمام دنیا به یک برند مطرح و پرفروش تبدیل شد.

کمتر از 10سال است که کابینت انزو در ایران به مدلی شناخته شده و پرطرفدار تبدیل شده است.دلیل آن طراحی خاص این سبک از کابینت آشپزخانه است.

ساخت کابینت انزو احتیاج به تجهیزات پیشرفته و گران قیمت و محیط کارگاهی مناسب دارد به همین دلیل شرکت های زیادی توان ساخت و تولید کابینت انزو را ندارند.

مهمترین چیزی که در تولید کابینت آشپزخانه انزو اهمیت دارد کیفیت رنگ مصرفی و البته وجود کارگاه رنگ مجهز و البته فضای سرپوشیده و ایزوله (بدور از هرگونه گرد و غبار) است. استفاده از ام دی اف خارجی و یراق آلات با کیفیت نیز می تواند در کیفیت طراحی کابینت سبک انزو موثر باشد.